0.00

Zakelijk

– Waarom?

Steeds meer organisaties uit de profit en non- profit sector zijn zich bewust van de noodzaak om op een maatschappelijk betrokken en verantwoorde wijze te ondernemen. Hun standpunten en doelen op dit terrein vormen een steeds belangrijker onderdeel binnen de missie van deze organisaties. Met daarin doelstellingen richting ‘people’ (consumenten, werknemers etc) maar ook voor de ‘planet’.
De internationale afspraak tussen landen en bedrijven om in 2020 wereldwijd een 14% reductie van CO2 uitstoot te realiseren is daar een voorbeeld van.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Maar ook de bevordering van thuiswerken, Het Nieuwe Werken, past hierin.
ThePowerGeneration biedt organisaties een effectieve manier om doelstellingen op het gebied van MVO en duurzaamheid te realiseren. Uniek daarbij is dat het mes aan twee kanten snijdt. Meedoen met ThePowerGeneration past uitstekend binnen ‘goed en zorgvuldig werkgeverschap’ en leidt tot een forse afname van 30% CO2 uitstoot per huishouden van een aangesloten werknemer. Bij elkaar opgeteld kan dit oplopen tot vele tonnen CO2 op jaarbasis! Daarnaast levert meedoen bewuste en tevreden werknemers op; zij krijgen een goed inzicht in hun energieverbruik. De eenvoudig toe te passen besparingsmogelijkheden leveren voor een werknemer 10 tot 20% kostenbesparing op.

– Wat houdt meedoen in?

Werkgevers kunnen medewerkers als volgt bij de realisatie van deze doelstellingen betrekken:

  • – Door maatregelen te nemen om hun huis beter te isoleren
  • – Er kan ook worden bespaard door zelf energie te gaan opwekken.
  • – Daarnaast kunnen in huis energie-slurpers worden vervangen: witgoed, lampen, boilers, e.d. daarbij helpen.
  • – Door het inzichtelijk te maken en te helpen bij de keuzes.

Hierdoor krijgt het bedrijf bewuste medewerkers die alleen al door gedragsverandering in huis direct 10-20% kunnen gaan besparen. Zo’n € 200,- per huishouden!

ThePowerGeneration biedt daarnaast ook verschillende maatwerk-mogelijkheden voor bedrijven. Deze variëren van het aanbieden van een introductie-gadget, bijvoorbeeld een ‘slimme meter’ of LED-lamp (kijk voor voorbeelden in onze e-Shop), verzorgen van lunchbijeenkomsten tot en met het oprichten van een eigen sub-community en teambuildingsprogramma met bijbehorende “games & battles”. Wij vertellen daar graag meer over!

– De campagne

Essentieel voor een succesvolle aanpak is om de verschillende fases waarin een medewerker zich bevindt te onderkennen en daar de communicatie en/of activiteiten op af te stemmen. Daarom is er een onderscheid gemaakt in de volgende fases:

  • See-it:    Eerste contact, bewust worden
  • Feel-it:   Nadenken over eigen situatie
  • Get-it:    Stappen nemen, info verzamelen, offerte aanvragen
  • Do-it:     Gedragsaanpassing, aankoop doen
  • Tell-it:   Fier zijn, ervaringen doorvertellen, Social Media gebruiken.

– Contact

Voor meer informatie over de mogelijkheden of het aanvragen van een maatwerk-offerte kunt u contact opnemen of een afspraak maken met Fred van Lemmen (fred@thepowergeneration.nl , mobiel +31 624096655)
Wij helpen u graag!